Välfyllda lager, snabba, flexibla leveranser genom välutvecklade transportörssamarbeten och snabba svar när kunderna har frågor – även mitt i natten. NetOnNet har ett tydligt fokus inför Black Friday; att säkerställa kundernas shoppingupplevelse.

Med en dryg vecka kvar till en av årets absoluta shoppinghögtider, Black Friday, är förberedelserna igång sedan länge hos hemelektronikkedjan NetOnNet. Lager och lagershoppar fylls för att säkerställa att kunderna hittar vad de söker och på logistikavdelningen planerar just nu logistikchefen Stefan Svensson och hans team hur resurserna ska fördelas timme för timme under Black Friday för att säkra e-handelskundernas snabba leveranser:

– Kunder som lägger sin beställning under natten kommer att kunna få sina leveranser redan på Black Friday, säger Stefan Svensson, logistikchef för NetOnNet. Han fortsätter: – Vi har ett väldigt nära och utvecklat samarbete med våra transportörer, där PostNord till och med har en terminal inne på vårt centrallager för att säkerställa snabb och effektiv hantering. Vi utvecklar hela tiden vårt leveranserbjudande och erbjuder våra kunder ett antal fraktsätt att välja mellan, för att kunna välja den leverans som passar bäst för just honom eller henne. Möjlighet att välja leveranstid, klimatkompenserad hemleverans, hämta ut hos ombud eller i Instabox är några av valmöjligheterna som kunderna erbjuds jämte möjligheten att t ex betala på nätet och hämta sin vara i någon av våra 32 Lagershoppar i Sverige och Norge.

För de kunder som har frågor redan under natten kommer NetOnNets kundtjänst att vara bemannad via chatt mellan kl 00-03 och sedan med start från kl 06 igen, något som man testat tidigare och en service som kunderna har reagerat mycket positivt på tidigare år. Alla Lagershoppar har förlängda öppettider för de som vill komma in och handla; samtliga öppnar kl 8, utom Lagershopparna i norska Liertoppen och Sandnes som öppnar redan kl 7. Exakta öppettider för samtliga Lagershoppar finns på NetOnNets hemsida.

– Målet är självklart att leverera en shoppingupplevelse i toppklass för våra kunder. Hela organisationen kraftsamlar för att säkerställa att våra kunder känner sig väldigt väl omhändertagna, sammanfattar Susanne Holmström, VD för NetOnNet.