Nikita Hair är Nordens största frisörkedja och har sedan 2006 etablerat över 30 salonger i Sverige. Nyligen utsågs de till Årets Frisörföretag 2017 av organisationen Frisörföretagarna och nu är den norska kedjan på god väg att etablera sig på bred front i Västsverige. Efter nyetableringar på Frölunda Torg och Valbo köpcentrum i Göteborg under februari går turen nu till handelshuset Vimpeln i Alingsås där salongen väntas öppna 27 april.
– Vi går in i Vimpeln med stort självförtroende och kände direkt att atmosfären i huset tilltalade oss. Vi ser det som en fantastisk möjlighet att etablera oss i ett läge med 65 000 besökare i veckan i en kommun med 40 000 invånare. Vår målgrupp är just familjer och vi har stora förhoppningar på Alingsås. Vi vill fortsätta att vara branschens bästa arbetsgivare och samtidigt erbjuda kunderna i Alingsås samma upplevelse som i övriga Sverige, säger Anette Johansson, VD Nikita Hair Sverige.
Nikita Hair startade 1984 i staden Tverlandet, utanför Bodø i Norge. Sedan dess har entreprenören och grundaren, Inger Ellen Nicolaisen, expanderat – inte bara bortom stadens gränser, utan i hela Norden. Med en vision om att skapa ”historiens största äventyr inom hår och skönhet” har hon målinriktat låtit kedjan växa och idag finns den representerad på ett 20-tal orter i Sverige, från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Inte minst på stora köpcentrum som Mall of Scandinavia i Stockholm, Nordstan i Göteborg, Väla i Helsingborg, Mobilia i Malmö, men också på mindre orter. Nu satsar man på en expansion i Västsverige där bland annat handelshuset Vimpeln i Alingsås ingår.
– Vi är både stolta och glada över att en framgångsrik frisörkedja som Nikita Hair väljer att öppna salong i Alingsås och framför allt i Vimpeln. Att en nationellt erkänd kedja som Nikita Hair etablerar sig i huset gör besöket ännu mer värdefullt för våra kunder, säger Henrik Melin, centrumledare för handelshuset Vimpeln.
Om Vimpeln – Alingsås Köpcenter
Vimpeln i Alingsås öppnade 2014 och har på kort tid blivit det smarta valet i Alingsås. Vimpeln har ca 65 000 besökare i veckan och de flesta lockas av den unika butiksmixen som gör Vimpeln till ett enkelt val – både när det gäller tillgänglighet och utbud. Handelshuset ägs och drivs av handlare som vet vad det innebär att driva butik. Att Alingsås är en del av Göteborgsregionen och att kommunen är en tillväxtkommun som växer mer än snittet för tionde året i rad innebär att Vimpeln har en positiv utveckling att vänta.