För fjärde året i rad anställer Sommartorsdagarna® en backstagereporter med uppdraget att hantera evenemangets sociala mediekonton under sju härliga sommarkvällar.

– Det ska bli spännande och kul att få vara med backstage på sommartorsdagarna och få träffa människor som brinner för det dem gör, säger Moa Lindqvist.

– Det är fjärde året vi kör på konceptet med att anställa en backstagereporter. Moa kommer jobba med Sommartorsdagarnas® alla konton i sociala medier under respektive torsdagskväll. Fotografera, förmedla känslan, svara på frågor och ge en bred bild av ett evenemang, med hög puls, som pågår på flera ställen samtidigt. Vi fastnade framförallt för Moas sätt att uttrycka sig i bilder när vi gick igenom ansökningarna, säger Lisa Statham, ansvarig arrangör för Sommartorsdagarna® och cityledare Borås City.

– Sociala medier är ett perfekt ”format” för Sommartorsdagarna®. Sommar, musik, glädje, folkfest och kändisar. Backstagereportrarna har gjort ett fantastiskt jobb med att fånga upp, förmedla och kommunicera i ett flertal sociala kanaler och jag tror även att jobbet givit de tidigare reportrarna en bra merit att sätta i CV:n. Jag är övertygad om att Moa kommer vara klockren i den här rollen och att både hon och alla följare i våra kanaler kommer få en härlig upplevelse av sju heta sommarkvällar i Borås City, säger Anders Kihl, digital marknadsförare Borås TME.

Om sommarjobbet som Sommartorsdagarnas® backstagereporter:
Sommartorsdagarna® anställer en person som ska sköta alla Sommartorsdagarnas® sociala medier. Det vill säga allt från att filma, fotografera och skriva. Inläggen ska uppdatera publiken om vad som händer i sommar, både framför och bakom scen.