För femte året i rad anställer Sommartorsdagarna® en backstagereporter med uppdraget att hantera evenemangets sociala mediekonton under sju härliga sommarkvällar.

– I år är det jag som fått äran att vara backstagereporter, jag är verkligen så taggad på att få se sommartorsdagarna ur en annan vinkel än från publiken och få ta med er på det. Jag ser det som en rolig utmaning och chansen att få testa på något nytt som jag aldrig tidigare gjort! säger Rebecca Nordgren.

– 2012 började vi med backstagetwittrare och sedan 2015 har vi kört konceptet med att anställa en backstagereporter. Rebecca kommer jobba med Sommartorsdagarnas® alla konton i sociala medier under respektive torsdagskväll. Fotografera, förmedla känslan, svara på frågor och ge en bred bild av ett evenemang, med hög puls, som pågår på flera ställen samtidigt. Rebecca är en duktig fotograf och jag är övertygad om att hon är som klippt och skuren för rollen, säger Lisa Statham, ansvarig arrangör för Sommartorsdagarna® och cityledare Borås City.

– Sociala medier är ett perfekt ”format” för Sommartorsdagarna®. Sommar, musik, glädje, folkfest och kändisar. Det visuella, i form av bilder och rörligt material har fått en alltmer framträdande roll i sociala medier och det passar konceptet för Sommartorsdagarna® perfekt. Jag ser fram emot att följa Rebeccas postningar och hoppas att både hon och alla följare i våra kanaler kommer få en härlig upplevelse av sju heta sommarkvällar i Borås City, säger Anders Kihl, digital marknadsförare Borås TME.

Om sommarjobbet som Sommartorsdagarnas® backstagereporter:
Sommartorsdagarna® anställer en person som ska sköta alla Sommartorsdagarnas® sociala medier. Det vill säga allt från att filma, fotografera och skriva. Inläggen ska uppdatera publiken om vad som händer i sommar, både framför och bakom scen.