Influencern och entreprenören Bianca Ingrosso har under år 2020 samarbetat med Nelly.com löpande genom sin roll som Creative Advisor. Hon har bland annat setts som modell i kampanjer och var exempelvis kreativt involverad i modeaktörens stora sommarkampanj som frontades av ett danskoncept. En röd tråd i samarbetet har varit att Bianca har utmanat både sig själv och Nelly.com i att våga testa nya saker för att utvecklas. Nu tar Bianca klivet och bryter helt ny mark genom att vara huvuddesigner för kollektionen Bianca x Nelly.com som lanserades exklusivt på Nelly.com den 21 september. Kollektionen är Bianca Ingrossos första inom segmentet kläder och alla plagg är exklusivt designade och avprovade av Bianca.

– Jag har haft en dröm under lång tid att göra en egen kollektion men det är först nu som jag känner att tajmingen var rätt. Att få göra det här tillsammans med Nelly.com som jag har en lång relation med har varit tryggt och framförallt kul! Vi har haft så kul tillsammans under hela processen och jag tycker att det syns så tydligt nu när kollektionen är klar och jag är så stolt över varenda produkt, säger Bianca Ingrosso.

Kollektionen Bianca x Nelly.com innehåller 32 produkter och består av både kläder, skor och väskor inom prisspannet 249–899 SEK. Färgskalan går mestadels i vitt, nougat, beige och svart precis som Biancas egen garderob. Varje plagg går att matcha och bära på flertalet sätt och kunden uppmanas att våga utmana sig själv och testa nya looks.

– Nelly.com och Bianca delar stil och kollektionen är verkligen klassiska Nelly-plagg med en tydlig Bianca-twist. Bianca har varit en stilambassadör för oss under lång tid och hennes sätt att bära plagg och matcha går helt i linje med vår övriga kollektion. Bianca är väldigt duktig på färgskalor och att jobba med olika material för att skapa en dynamik, det är en väldigt fin och välarbetad kollektion som vi är stolta över att lansera tillsammans med Bianca, säger Madeleine von Schedvin, Designchef, Nelly.com.

Kollektionen lanserades i går på Nelly.com